Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. tota
12. getmans1
13. stela50
14. deathmetalverses
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. tota
12. getmans1
13. stela50
14. deathmetalverses
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. bojil
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. bojil
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. sekirata
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. sekirata
Постинг
06.04.2011 19:43 -
Twitter прогнозира бъдещето?
Най-големият микроблог в интернет – Twitter, може все още да не е намерил начин да печели пари за себе си, но може да помогне в това на своите потребители.
Хиляди съобщения, свързани с акции, се изпращат ежедневно чрез Twitter. Инвеститорите с регистрация в миркоблога маркират своите съобщения с борсовите символи на дружеството. Докторанта от техническия университет в Мюнхен Тим Шпренгер посочва, че е имало „поразителна координация” между това, което се съобщава в Twitter за акциите, и другата информация от инвеститори и анализатори, която е намерил.
„Не мисля, че това е Свещеният Граал за правене на милиони, но е много надежден и законен източник на информация”, каза той.
Шпренгер допълва, че по-ценната информация е препращана между отделните потребители и по този начин достига до по-широка аудитория.
Проучването му е залегнало в основата на уебсайта TweetTrader.net, където могат да се проследят в реално време настроенията за различни акции. В момента сайтът е в бета версия (версия за тестване).
Шпренгер провежда подобни проучвания за федералните избори в Германия през миналата година. Чрез използването на Twitter той успява да прогнозира крайните резултати за всяка политическа партия в рамките на 2% от гласовете, които те са получили.
От хедж фонда Derwent Capital Markets посочват, че вече предлагат на инвеститорите възможността да използват Twitter, за да се преценят настроенията на фондовия пазар. За тази цел се следят съобщенията за дадена компания и чрез графика се определя кога броят им се увеличава над или падне под средното ниво.
Фондът разчита на следящ софтуер, който е разработен от учени от университетите в Индиана и Манчестър.
През октомври изследователи от двата университета публикуват доклад за това как настроенията в Twitter прогнозират на фондовия пазар.
В него се твърди, че промяната в емоциите на инвеститорите, изразена чрез Twitter, ще бъде последвана от равностойна промяна в индекса Dow Jones.
В доклада се твърди, че настроенията в Twitter могат да предскажат движението на индекса с точност до 87%.
За търгуващите със земеделски стоки, които търсят потенциал на пазарите, Twitter променя изцяло правилата на играта.
Земеделският производител от САЩ Майк Хейли използва своя профил в Twitter миналия август, за да публикува съобщение за необичайно силната реколта от царевица в Небраска, от която е впечатлен при преминаването си през щата.
Най-богатата реколта принадлежи на земите на братята Зак и Брендън Хънигът, които също са регистрирани в Twitter, и прочитат статус съобщенията на Майк Хейли.
След като виждат комплимента на Хейли за своята реколта, те успяват да спечелят 200 хил. долара благодарение на своята находчивост.
За Зак Хънигът съобщението на Хейли се превръща в откровение: „В този момент разбрахме, че няма да успеем да постигнем толкова голяма доходност, както се надявахме”, посочва той в скорошно интервю. „Знаехме, че ако нашата реколта е може би най-добрата на пазара, това ни позволява да изчакаме малко цените да се повишат.”
Действително, цените на царевицата се вдигат с близо 50% от съобщението на Хейли в Twitter до края на 2010 г. Когато братята Хънигът решават да продадат реколтата си през декември, те спечелят по 1 долар допълнително за всеки бушел царевица, а това, по техни изчисления, генерира 20% допълнителна печалба, или 200 хил. долара.
Освен това половината от миналогодишната им реколта все още се съхранява в хамбара.
Доскоро Twitter играе ролята на отдушник от скуката за земеделските производители, които работят на полето. Обмяната на съобщения с други фермери обаче се превръща постепенно в начин за комуникация за по-отдалечените и изолирани земеделци, които обменят информация за всичко, от метеорологичните условия до най-новите торове.
„Много фермери разговарят с други производители, а аз само седя и ги слушам”, казва Томас Елууд, брокер на царевица, който използва регистрацията си в Twitter, за да черпи информация за реколтата. „Twitter е като едно голямо кафене."
За търгуващите със зърно, които търсят потенциал на пазара, Twitter променя правилата на играта изцяло.
Докато преди време брокерите на селскостопански стоки прекарват часове в телефонни разговори с фермерите, или дни в пътуване в периода на събиране на реколтата, сега те получават в реално време информация за намеренията на фермерите и реколтата от своя Twitter.
Като се има предвид, че времето може да се различава драстично в рамките на район, Twitter е особено полезен при определянето например на това къде валежите са били най-големи.
Източник: www.Investor.bg
FOREX (ФОРЕКС), АКЦИИ, ФЮЧЪРСИ
Цени на пшеница, царевица, слънчоглед пр...
Пшеница, царевица, слънчоглед – Накъде с...
Зърно - цените
Пшеница, царевица, слънчоглед – Накъде с...
Зърно - цените
Няма коментари
Търсене