Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.07.2017 20:40 - Първата в света авиокомпания
Автор: borsi Категория: История   
Прочетен: 835 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 05.07.2017 20:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Първата в света авиокомпания

Въпреки, че цената на билета е около 200 марки за кратка разходка, желаещи не липсват

Голяма част от началния капитал идва от градовете Франкфурт и Дюселдорф

На днешния ден през 1909 г. е основата първата авиокомпания в света, DELAG (Deutsche Luftschiffahrts - Aktiengesellschaft) със седалище във Франкфурт. Тя е основана за да експлоатира дирижабли произвеждани от Luftschiffbau Zeppelin GmbH, компания основана от граф Фердинанд фон Цепелин. DELAG е основан по предложение на Алфред Колсман, бизнес мениджър на Zeppelin Luftschiffbau, след като поръчките за армията се оказват прекалено недостатъчни. Той решава, че трябва да използва ентусиазма на обществото по повод летенето и да комерсиализира бизнеса. Въпреки, че граф Фердинанд фон Цепелин по него време вече е в обтегнати отношения с армията, той като благородник отхвърля с възмущение комерсиализирането на дирижаблите и ""вулгарното търгашество"" на новата компания.

Алфред Колсман като пръв директор на компанията успява да осигури финансиране от немски магнат в корабоплаването, при условие, че билетите ще се продават само от компанията на магната - Hamburg-Amerikanische Packetfahrt-Actien-Gesellschaft. Голяма част от началния капитал (2.7 милиона марки от общо 3 милиона уставен капитал) идва от градовете Франкфурт на Майн и Дюселдорф.
 
image

Салонът на LZ 127 Graf Zeppelin се превръщал в ресторант по време на закуските обядът и вечерята. За разлика от най-успешният 
дирижабъл, следващите два LZ 129 Hindenburg и LZ 127 Graf Zeppelin II били с изцяло променен, стилизиран и много по-модерен по днешните представи интериор

На 19 юни 1910 г. е проведен първия полет на първия цепелин на компанията на име Deutschland, който трябва да превозва 24 пътници, но още на 24 юни дирижабълът се разбива пълен с журналисти, след като губи височина заради дъжд и уловила го внезапно буря, но инцидента се разминава само с едно натъртване на един от гостите. Тогава компанията приспособява един отказан от армията дирижабъл (LZ 8 е първият в света въздушен кораб снабден с радиостанция) за цивилни цели и започва всекидневни около Баден-Баден.

На 14 септември дирижабълът е унищожен от случаен пожар още в хангара си, но тъй като е застрахован, компанията успява да завърши следващия си въздушен кораб, LZ 8 Deutschland II. Въпреки, че цената на билета е около 200 марки (около € 2644.43 днес), желаещи не липсват, но и този въздушен кораб претърпява авария заради силен вятър (пречупва се на две) и пътниците трябва да се свалят със стълба. Месец по-късно обаче е пуснат в експлоатация и LZ 10 Schwaben и той успява да превози 1553 пътници, между Баден Баден и Франкфурт, Дюселдорф и Берлин.

След година и този кораб е унищожен от пожар предизвикан от статично електричество, но компанията вече е пуснала още един Viktoria Luise, а през юли 1912 г. пуска и LZ 13 Hansa. Освен за комерсиални полети, дирижаблите се използват понякога и от Kaiserliche Marine за обучение на екипажи. Година по-късно, към флота на компанията е добавен и LZ 17 Sachsen, като до Първата Световна Война, DELAG успява да превози 34 028 пътници на 1 588 търговски полета, без значителни инциденти и човешки жертви. По време на войната въздушните кораби отиват в армията, но след нея започват отново търговски полети и извън Германия. Два от тях обаче, са конфискувани като репарации.

През септември 1928 г., DELAG започва да експлоатира LZ 127 Graf Zeppelin, който прави редовни, денонощни, трансатлантически полети и в двете посоки, без да спира. Полетът от Германия до САЩ е траел около 4-5 дни в сравнително изискан лукс. През 1931 г. дирижабълът Граф Цепелин започва да предлага редовен полет между Германия и Южна Америка, линия която продължава до до 1937 г. Презокеански полет до Рио де Жанейро през 1934 г. е струвал в едната посока $ 590 
(ℛℳ 1 500) или около $ 10 630 днес.

По време на своята кариера дирижабълът пресича пресича Южния Атлантик 136 пъти, прави 590 полета по света, които обхващат повече от 1.7 млн. километра и посещава повечето световни столици. Това е звездния миг компанията. През 
1935 г., DELAG е превърната в държавно дружество Deutsche Zeppelin-Reederei (DZR). През 1936 г. е пуснат злополучния Hindenburg. Той трябвало да бъде пълен с хелий вместо водород, но поради отказа на САЩ да продават газ на Германия по искане на Рузвелт, е напълнен пак с водород. 

Компанията оперира с 3 дирижабъла - LZ 127 Graf Zeppelin, LZ 129 Hindenburg и LZ 127 Graf Zeppelin II. 
Катастрофата с Хиндербург удря силно бизнеса, а началото на войната през 1939 г. го довършва.

По заповед на Херман Гьоринг, през април 1940 г. двата дирижабъла и недовършения и още без официално име LZ 131 са бракувани и унищожени, тъй като материалите от които са построени са нужни за войната. Luftschiffbau Zeppelin спря производство на дирижабли през 1938 г., а от есента на 1941 г., компанията е приема договори за производство на резервоари за ракетно гориво и фюзелажата секция на Фау-2. Заподозряна от съюзниците в производството на части за ракети, тя е изравнена със земята от бомбардировачи и се измества в тунелите на подземния комплекс ""Мителверк"" край Нордхаузен, където се монтират ракетите V-2. Изчезва окончателно през 1945 г.

ПЕРСОНАЛНИ ИНВЕСТИЦИИ, ИНВЕСТИЦИОННИ СТРАТЕГИИ, ПАРИ



Тагове:   дирижабъл,


Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: borsi
Категория: Бизнес
Прочетен: 4668260
Постинги: 956
Коментари: 3981
Гласове: 7078
Календар
«  Декември, 2018  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31