Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.11.2010 19:53 - България пак срещу течението
Автор: borsi Категория: Новини   
Прочетен: 14750 Коментари: 26 Гласове:
17

Последна промяна: 09.11.2010 20:30

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

"Само две неща са безкрайни - Вселената и човешката глупост, но за Вселената не съм съвсем сигурен" (А. Айнщайн)

В края на 2009 година (ESF) Европейската научна фондация представя в София международната оценка за БАН. 40 учени от 16 европейски държави заявиха следното: „По-голямата част от институтите на БАН извършват ценна изследователска дейност по международните стандарти. Има групи, които работят на челни световни позиции! Впечатляващо постижение при трудните условия на изследвания в България.”
Колко от министерствата и държавните агенции ще имат смелостта да поканят европейски експерти да оценяват дейността им и дали 20% от тях ще получат най-високата оценка?

Джордж Осбърн,  британски министър на финансите на20 октомври; "Нашите университети са перлите в нашата икономическа корона и е ясно, че ако искаме да запазим мястото си на върха на световните класации, трябва да реформираме системата на финансиране. Великобритания е световен лидер в научните изследвания, а това е от жизнено значение за нашия бъдещ икономически успех. Затова предлагам да не съкращаваме парите, които отиват за наука. Бюджетът за наука о образование ще бъде защитен"

Как стоят нещата тук?!

image

Професор Стивън Уилям Хокинг е английски физик. Професор по математика. Занимава се основно с космология и квантова механика, известен е и като популяризатор на науката. Въпреки тежкото си заболяване — амиотрофична латерална склероза — Хокинг не престава да се труди в областта на науката, показвайки, че физическото увреждане не прави никого по-малко способен да твори. Във Великобритания!
Ако бе имал нещастието да се роди в България щеше да е умрял отдавна. От глад.
 

Интересно е когато "интелигентни" на пръв поглед хора се подиграват с БАН.
Ако не знаят какво е създадено там, поне да се интересуват. Дори последните 20 години на мизерия и липса на пари в науката.
Между другото, БАН е усвоил повече пари по проекти от Фонд земеделие! Ха, ама как така?! Ами вярно е, но понеже в БАН няма някоя Калинка да си ве-е голия задник, не се пише за това в медиите.
Науката е скучно занимание и кой журналист разбира от нея, че да пише за нея? Никой, поне не и български. Виж, ако някой в  БАН бе взривил лабораторията си или организираше секс купони с футболисти и манекенки можеше и да пишат. 

Целта разбира се е собствеността на БАН. Причините за поредната кампания срещу БАН най-вероятно се коренят в нечии лични икономически интереси и в общото невежество.  

Само, че малоумните кратуни от къде да го знаят?!  В НАТО знаят какво се прави тук, но местните пилешки глави не знаят. В НАТО комунисти ли са? Или в ЕС са много глупави и за това настискат за повече наука и не си закриват институтите? 

Защо да се чудим?! Нима някой написал 5 стихчета, с някакво псевдо-интелектуално придобито по милост на професора му образование ще го знае?  Нищо не е по-велико от вселената освен човешката глупост, а българската май бие всякаква.
Всяко стадо си има мърши. БАН също. Само, че освен него там има и още хиляди млади мъже и жени с по 190 - 240 лева заплата.
Правете наука с такава заплата и без един лев за колби дори! И както каза един човек когото много добре познавам има и такива.  И искаш да правиш нещо и сам си купуваш материали... защото имаше и такива ентусиасти в БАН последните 20 години!
Млад учени ентусиасти, които родителите им издържат (с тази заплата няма как) се опитват  някоя и друга година, а после си хващат пътя за чужбина.  Не издържат. 
Защото, както има хора които никога не искат да се занимават с бизнес, така има и хора които искат да се занимават със спорт, живопис, театър, дори от това да не печелят много. Но им е любимо занимание. С науката е същото.

Реформи да. Да се махнат феодалните старци да, но какво се прави сега?
Знаете ли какво се направи сега? Дянков даде по 2000 лева заплата на всички феодални старци, а остави всички учени на 150-250 лева, като не им дава и стотинка повече за наука! Ама нито стотинка. Работят няколко дни  в месеца ако въобще това нещо може да се нарече работа (при липса на пари за елементарни опити и разработки ). За да печелят проекти нали все пак от ЕС и НАТО искат поне 30-50% участие на държавата ни?!
Опитайте се да направите кисело мляко или сирене ако нямате пари за прясно.

Разбира се ако не можете, после някой глупак ще ви се цупи , че не сте успели. 

Благодарение на БАН гледате прогнозата за времето и това е само 1 от нещата които ползвате всеки ден. Наука с 200 лева заплата и без пари не се прави, но дори това се правеше последните 20 години. От гол ентусиазъм.
Сега и него ще ви вземат защото имотите събирани от 1869 година насам са апетитна хапка.

Нямало било институти като БАН на запад? Дали? А ползвате ли Интернет, или и това не умеете? 

Ако да, напишете в Гугъла "Държавен институт",  "Държавна лаборатория" и т.н. на който искате език - от китайски до френски и английски и вижте какво ще излезе.

В Германия има цели групи от научни институти обединени в дружества (асоциации или общества) на имената на Лайбниц, Хелмхолц, Макс Планк и Фрауенхофер. Всичките са на издръжка на федералния бюджет в основната си част с изключение на Дружеството за приложна наука Фрауенхофер в което само 1/3 от постъпленията са държавни. Отделно имат два големи държавни института по стандартизация PTB и BAM. Франция има CNRS - също система от научни институти из цялата страна.

image

Има ли смисъл да ви пиша кои са тези?

САЩ имат 21 големи национални лаборатории + още неизвестен брой щатски, градски (издържа ги градската власт), университетски пак с пари от държавата или от спонсори (на които се приспада данък за това - за разлика от в България) и т.н.
Дори Ватикана си има академия - Ватиканската академия на науките. 
Знаете ли колко % се признават например за научно развойна дейност на компаниите в България?
5 % не повече!
Дори да искате да наемете някой екип учени от БАН или цял институт например ще  се наложи да платите за това данък! Нещо което отдавна е решено в Германия където има дори ТНТМ та в основните училища спонсорирани от фирми от ранга на БМВ, Bayer, както и от много други.
От лекарствата и антибиотици (някой от тях създадени и в БАН), до ваксини срещу бяс и лекарства за СПИН, всичко това е продукт на държавна наука, а после ползвано от частния бизнес. Защото бизнесът рядко има възможности да разработи нещо малко по-сложно от Кока-Кола. При него се работи за печалба и то скоро. В близките няколко години.

Интернет, GPS, компютри, мобилни телефони, микровълнови печки, СD, телевизия, неща които заобикалят пилешките глави всеки ден ги има само защото някоя държава е дала пари за наука. 

Американски модели, капитализъм, ала-бала! Аз съм капиталист, не съм глупак (поне не се смятам за такъв)  и на всеки малко по умен това му е ясно бил той капиталист, комунист или какъвто и да е стига невроните му в мозъка му да работят 
САЩ като държава дава много по-голям % от БВП за наука отколкото България. Държавна... Отделно частните компании като е Германия имат стимул да наливат пари в наука! А знаете ли, че не САЩ, само град като Ню Йорк има институция подобна на БАН. Парите идват от кметството. Или те са тъпи?! Лошите, глупави американци, а?! Гадни, американски феодални старчета комунисти. 

След "компетентните" изказвания на анти БАН-аджиите, просто няма какво да се допълни. Закрийте БАН и се успокойте. Излезете на улицата и подкрепете Дянков да довърши хунските си набези върху българската култура и наука и да направи в имотите на БАН молове.
Лесно се руши и се уволняват хора. Трудно се създават специалисти и мотивация за работа. Последното се нарича управление, а за него се иска можене.

В момента тече наказателна процедура от страна на ЕС срещу България точно защото не са осигурени парите за наука и образование. Но какво да се говори на пилешки глави?! Не са писали за това във вестниците ли? Ами в кои и чии вестници да го напишат? Разбира се вие ще плащате глобите, няма да е Дянков я.

Вместо да отреже туморните образования в държавната администрация, държавата ни реже жизнено необходимите такива - Наука, научно развойна дейност, образование (за образование тук се отделят само 3,3 % от БВП) и здравеопазване (3.7 % от българския БВП) което ще доведе и до още по-голям отлива на чужди инвестиции, защото никой трезвомислещ дългосрочен инвеститор не би влагал пари в население което от година на година е все по-зле образовано, научните му кадри се разбягват. Във Великобритания, чиновническия апарат е съкратен с 30 %, като към това е добавено и 25 % намаление на заплатите. Там текат най-големите съкращения и рязане на бюджетни разходи от Втората световна война насам, като единствените пера които не се пипат въпреки това са;
Здравеопазване - 15% от БВП на Великобритания, образование 8,2 % от БВП и наука - което ще позволи на кралството да остане все така привлекателно място за високи технологии, научно развойна дейност и финанси.

Тук в България, се превръщаме бавно в страната на пиячката, евтините курви (да ме извинят от Инвестор за думата) и циганията.  Другото, остава все по-малко.
Бройлерите преди да ги откарат към кланицата да ги окачат на куките поне ги хранят, а тукашните пилешки глави дори и храна не им дават, но се радват всеки път когато им я обещаят. И понеже се занимавам с пазари, борсови спекулации и въобще неща свързани с пари, ще цитирам един "колега" от САЩ:

"Лесно се строят въздушни замъци, но трудно се прави дори кирпичена колиба!" 



Парите бягат от България


image

FOREX (ФОРЕКС), АКЦИИ, ФЮЧЪРСИ



 

 


 


Тагове:   България,   Forex,   Форекс,


Гласувай:
17



1. tit - Ми като БАН има апетитни имоти, а?
09.11.2010 20:20
Кък да ги вземат, без да го "ликвидират"?:(
цитирай
2. borsi - Кък да ги вземат, без да го "...
09.11.2010 20:22
tit написа:
Кък да ги вземат, без да го "ликвидират"?:(

За това си говорим..
цитирай
3. nagodi62 - Напълно съм съг...
09.11.2010 20:24







Напълно съм съгласен. Без наука, няма сполука!
цитирай
4. borsi - По успеваемост БАН се нарежда далеч пред земеделското министерство и още много други агенции и организации, които не могат да привлекат и 1лв в страната!
09.11.2010 20:52
Никой от управляващите дори не споменава, че БАН печели над 1/3 от финансирането си от международни проекти. По успеваемост БАН се нарежда далеч пред земеделското министерство и още много други агенции и организации, които не могат да привлекат и 1лв в страната! http://kol.blog.bg/politika/2010/11/09/bylgarskata-nauka-e-podlojena-na-genocid.632288
цитирай
5. анонимен - kiko
09.11.2010 22:17
Не сте ли се замисляли,че очилатото недоразумение изпълнява поръчка на Американските си господари по планът Ран-Ът за съсипване на Българската държава и народа й ? Целта е да останат 4 млн.необразовани,без образование и неуки роби на капиталистическите акули. Много по зле дори от някои бананови републики и Африкански държави. Много сте прав ,че администрацията трябва да се съкрати дори с 40% .Това няма как да стане защотото там са приютени всички "наши" хора от ГЕРБ,близачи , лизачи и роднини.
цитирай
6. анонимен - Източен Лондон - Силициевата долина на Европа?
10.11.2010 03:38
UK government plans East London tech cluster, Startup Visa, review of IP law, £200 million in finance. What?
http://eu.techcrunch.com/2010/11/04/uk-government-plans-east-london-tech-cluster-startup-visa-review-of-ip-law-200-million-in-finance-what/
цитирай
7. анонимен - Тук си имаме много цигански долини, ...
10.11.2010 04:59
Тук си имаме много цигански долини, както и долини на разни феодали.
цитирай
8. kass - borsi
10.11.2010 07:51
Поздравления за статията. В общи линии този наш навик да слагаме под общ знаменател всичко ни изиграва лоша шега: "всички в БАН са изкукали старци", "всички чиновници корумпирани", "всички лекари некомпетентни" и т.н. внушават една безнадеждност. Там е работата че не всички са такива и има много кадри които заслужават внимание, но те не са интересни... Очернянето на която и да било институция или гилдия хвърля на народа поредния залък за дъвкане - не заслужават пари, да се закрият и прочие, но по тая логика дайте да закрием държавата. А какво се прави за изчистването и развитието в дадена област не се коментира...
цитирай
9. анонимен - borsi
10.11.2010 09:03
дотук - добре)))
обаче (понеже винаги има и по едно обаче) - трябва ли да продължава това, което е в момента - цитирам винаги един пример, след който всички млъкват и не искат да отговорят - в БАН (оставям сега наемите, които са стотинки) работи алкохолизирания син на Гриша Филипов и дърпа от парите (и от моите), за да си говори с извънземни. Проблемът е, че изкуфялите старци (погледни го само Съботинов, дето говори на диалект още) са с академични някакви свободи и никой и нищо не може да ги накара да се реформират. Затова и младите учени са на тоя хал. И защо младите учени не скачат срещу изкуфялите старчоци? Ей на тоя въпрос - отговор няма.
Същото като в СУ - студентите подскачат, ама не подскачат срещу ония мизерник, дето с университетски пари си направи частна криминална лаборатория, която ползва само той (говорят, че е за над 1 милион лева), а скачат, че няма парно. Като бивш университетски кадър - с тоя милион можеше да имат и парно, и климатици))))
Ситуацията е - отгоре викат не могат, отдолу - не искат (революционна ситуация според другаря Ленин)))))
Има изход - нов закон, старчоците в пенсия, пари за младите, които правят наука. Ама тогава ще ореват орталъка, че им се нарушават академичните свободи)))

(само като личен спомен - при една защита на една от моите кандидатски дисертации една изкуфяла лелка каза - КолИеги, тука тоИа цитира нИакой си Ико- ставаше дума за Умберто Еко)))) без коментар))))
цитирай
10. panazea - Кой иска да унищожи българската наука ? Кой иска да вземе апетитните имоти?
10.11.2010 11:31
В БАН работят много добри учени ! Аз лично ги познавам ! Правят разработки ! Но българският бизнес не се интересува от тях ! Предпочитат да купуват 10 пъти по-скъпи разработки в чужбина ! Дори от канцеларията на Министър председателя са попитали заводите в Сопот , защо не взимат българските разработки , които са на ниво?
Когато си отговорите на тези въпроси , сами ще разберете , кой иска да унищожи науката в България !
цитирай
11. mamkamu - +
10.11.2010 14:13
Най лесното за една администрация е да посегне към средствата на най-беззащитните. Едва, когато е притисната от всички страни тя посяга на себе си :)

Ние тука науката я имаме за нещо имагинерно, далечно и някак несвързано с действителността. В нормалните държави хората отдавна са разбрали, че науката носи печалби и дори чисто практически, всекидневни ползи, както дадения от теб пример за прогнозата за времето.
цитирай
12. bachym - Истински Джентълмен
10.11.2010 14:34
късмет ?

:)

http://vbox7.com/play:aa47f9b2
цитирай
13. анонимен - Ако искат да им се отвори парашута,
10.11.2010 19:47
да вземат да изобретят нов пожарникарски маркуч. То, космоса и баба го знае.
цитирай
14. borsi - . . . защо младите учени не скачат ...
10.11.2010 21:14
alexalex написа:
... защо младите учени не скачат срещу изкуфялите старчоци? Ей на тоя въпрос - отговор няма.
Същото като в СУ - студентите подскачат, ама не подскачат срещу ония мизерник, дето с университетски пари си направи частна криминална лаборатория, която ползва само той (говорят, че е за над 1 милион лева), а скачат, че няма парно. ...


И младите учени да не са прокуратурата или Дянков?
Защо държавата не скочи, а чака от младите учени да скачат? :)) Че нали тия старчоци това са го направили с благословия от горе?
Я си направи ти една лаборатория с чужди пари пък да видим няма ли да цъфнеш при Цецко и при Велчев?
А студентите срещу кого да скачат? Срещу тоя които им пише оценки или срещу този които им спира парите за парно, понеже някой с негова благословия ги е свил :)))
Ха... Държавата едно барбекю не може да събори за 16 месеца, а очаква поданиците си да свършат и нейната работа.
За какво тогава се плащат 5 милиарда на тази администрация и тази полиция, ако те не искат да работят, а чакат младежите да работят вместо тях?!
цитирай
15. borsi - . . . Тук всичко си опира до имоти. . А ...
10.11.2010 21:16
kass написа:
...

Тук всичко си опира до имоти .. А обвиненията в комунизъм, фашизъм и т.н. са само за замазване на очите пред блеещите всяка вечер пред телевизора овце и пилешки глави.
цитирай
16. borsi - В нормалните държави хората отд...
10.11.2010 21:20
mamkamu написа:
В нормалните държави хората отдавна са разбрали, че науката носи печалби и дори чисто практически, всекидневни ползи, както дадения от теб пример за прогнозата за времето.


Вярвай, чудя се на тия хората БАН. В неплатена отпуска, а когато друсна трус (земетръс) тичат да обясняват какво става. Защо бе момчета и момичета?! Нали сте в неплатен отпуск?! Зарежете го! Нека си друсат земетръси, нека някой се накъкат от страх какво ви пука?!
Ако ми плащат за 5 дни в месеца (както се водят на работа в момента, в някой институти) не бих работил и минута повече. Ама техниката щяла да се скапе без хора?! Ами майната и.. Нека се скапе. На който плащат, той да работи с нея.
За съжаление там има прекалено много любов към науката и прекалено малко комерсиализъм, за това и чиновничета като Дянков и хилядите малки Дянковчета назначени в администрацията им скачат по главите.
цитирай
17. borsi - В БАН работят много добри учени ! Аз ...
10.11.2010 21:27
panazea написа:
В БАН работят много добри учени ! Аз лично ги познавам ! ...

Също имам познати и за това зная за какво става дума :)) Само, че като знаеш бизнеса на кого е, как смяташ дали тези хора имат понятие за какво става дума? Не! Тяхната представа за науката е от филмите. Максимум да са гледали "Светецът". За тях науката е мистика, нещо далечно, непонятно, с мигащи светлинки, светодиоди и колби, специално оборудване и не могат да си представят, че момчето, момичето, мъжа или жената срещу тях, с такъв обикновен вид могат да им свършат работа в стаичка или в гараж, само мъничко да ги осигурят с пари.
цитирай
18. borsi - . . . администрацията трябва да се ...
10.11.2010 21:34
анонимен написа:
...администрацията трябва да се съкрати дори с 40% .Това няма как да стане защотото там са приютени всички "наши" хора от ГЕРБ,близачи , лизачи и роднини.


++++
цитирай
19. анонимен - Вместо съкращения по-високи заплати във фонда за лихвоточките
11.11.2010 02:14
http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2010/11/10/991363_vmesto_sukrashteniia_po-visoki_zaplati_vuv_fonda_za/

Правителството гарантира заплатите във фонда за изплащане на лихвоточките, като дори отвори възможност да бъдат увеличени. В същото време парите за обезщетенията намаляват, а хората чакат повече от година да си ги получат.

Днес кабинетът отмени разпоредбата, която ограничаваше издръжката на Националния компенсационен жилищен фонд (НКЖФ) до 1% от годишната субсидия. Мотивът е: "При очертаващата се тенденция за намаляване на държавната субсидия това означава на практика да спре функционирането на фонда."

В структурата работят 9 души, като средното им възнаграждение за миналата година е било 1300 лв. месечно, показват данните от отчета на фонда, който се управлява от 7-членен управителен съвет. Фондът е едно от малкото държавни учреждения, в които не са извършени никакви съкращения въпреки заканите на премиера Бойко Борисов и ресорния министър Симеон Дянков за намаляване на директорските бордове.

Според правилника за прилагане на закона премиерът определя възнагражденията на управителния съвет. Задачата на фонда е да свери документите, постъпили от кметовете и да преведе парите към гражданите. Миналата година 9-мата служители на НКЖФ са обработвали средно по 8 заявления дневно.

За периода от 2005 до 2009 г. бюджетът на фонда е по около 16 млн. лв. годишно, като никога компенсациите не са се усвоявали изцяло, показват отчетите му. Според тях за последните пет години в републиканския бюджет са били връщани между 2 млн. и 5 млн. лв. неусвоени средства.

В същото време хиляди хора с лихвоточки за 20 млн. лв. чакат повече от година, за да си получат парите от държавата, които са престоели десетилетия без лихва в бившата Държавна спестовна каса. Те са купили жилище и отговарят на всички изисквания на Закона за уреждане на правата на граждани с многогодишни жилищноспестовни влогове, но плащанията се бавят.

Нямаме пари, колкото ни отпуснат от Министерството на финансите, веднага ги превеждаме на правоимащите, каза преди време Гаврил Митов, изпълнителен директор на фонда, който вчера не беше открит за коментар.
цитирай
20. анонимен - Борисов: Разделяме институтите на БАН между държавата и университетите
15.11.2010 13:16
Конфликтът между правителството и БАН започна през ноември миналата година, когато финансовият министър Симеон Дянков обяви, че в академията работят "феодални старци". През май месец образователният министър Сергей Игнатов представи идея за подобна промяна в управлението на БАН, като така финансирането на тези институти, които преминат на подчинение на Министерския съвет, ще бъде директно от държавния бюджет, а няма да се преразпределя от БАН. Освен това се предвижда имотите на академията да станат публична държавна собственост.
цитирай
21. анонимен - "Умникът" Дянков и науката
17.11.2010 11:20
Добри специалисти по иконометрия, а по-точно - по математическа статистика, са се изказвали доста критично за анализите и методиките на Дянков, за прекалено опростените и механично приложени регресионни зависимости в остарелите модели, прилагани от Симеон Дянков. И това не е случайно. Световната банка е пълна с парашутисти и в момента представлява клоака, в която царуват хаос, интриги и некомпетентност (управленска и професионална). Дянков е продукт на тази система и не блести с нищо. Но Дянков имаше толкова много цитирания, докато беше в Световната банка, не защото е добър специалист, а защото след името му стои името на тази организация, която го налага доста агресивно, както и всичко свързано с нея самата. Тези класации не отчитат качество на публикациите, а само споменаването. А Световна банка е известна на познавачите с това, че събира с подмолни средства непублични данни от държавите (дори им оказва натиск за това) и такива като Дянков публикуват част от тях с нейното лого. А Банката пуска прес-съобщения за поредната си публикация във всички 184 държави, които са й членки. Затова Дянков и всеки друг подобен от СБ, дори само да кихне, Световна банка го "публикува". А след това много други икономисти всъщност цитират не нескопосаните анализи на Дянков, а иначе недостъпните за тях данни. Затова измисленият "финансист" Дянков, който до ставането на български финансов министър не е работил и една минута в сферата на финансите, има огромна непоносимост към специалистите и професионалните изследователи (не само към тези в България), които лесно засичат некадърността му.
цитирай
22. анонимен - Учените искат да знаят дали са водени разговори с кметове на големи градове в България за публично-частно партньорство след постъпване на определени имоти на БА
24.11.2010 19:15
Българската академия на науките (БАН) отново намеси имотите си в спора с правителството, като според учените държавата се готви да гарантира с тях дългосрочни кредитни линии от чужбина. От академията изпратиха отворено писмо, в което питат дали е вярно, че на премиера Бойко Борисов е бил предоставен списък със скъпи имоти, който може да послужи като гарант за кредитите. Документът е до всички парламентарни групи с призив да упражнят правото си на парламентарен контрол и да зададат поредица от въпроси на правителството.

Учените искат да знаят дали са водени разговори с кметове на големи градове в България за публично-частно партньорство след постъпване на определени имоти на БАН към държавата с цел бързата им разпродажба. Преди време проверка на Агенцията за държавна финансова инспекция (АДФИ) показа, че БАН отдава имоти на занижени цени и финансира фирми за своя сметка.

БАН излизаха вече няколко пъти на протест срещу отреденият им за 2011 г. бюджет, който е същият като за тази година - около 60 млн. лв. Освен това след като премиерът Бойко Борисов заяви, че се готви нов законопроект за академията, с които институтите й ще се разделят между държавата и университетите, учените откриха информационен център като знак на протест. В него те разясняват намеренията на правителството.

Сред въпросите е и "има ли конкретни разработки от съветници в Министерския съвет, Министерството на образованието и Министерството на финансите за приватизация на седем института на БАН заедно с техните сгради и интелектуална собственост".

Пред Mediapool главният научен секретар на БАН Стефан Хаджитодоров заяви, че в академията нямат конкретни данни за това кои техни имоти евентуално биха станали гаранция за заеми, нито кои са седемте института, които ги очаква приватизация. "До нас достигат слухове и точно затова търсим отговори на тези въпроси. Ако няма такова нещо, то съмненията отпадат", посочи той.
цитирай
23. анонимен - Учени, работили в ЦЕРН, у нас взимат по 80 евро
01.12.2010 15:44
http://www.dnes.bg/obshtestvo/2010/12/01/ucheni-rabotili-v-cern-u-nas-vzimat-po-80-evro.105194
цитирай
24. llluki - Прав си...
08.12.2010 13:44
borsi написа:
mamkamu написа:
В нормалните държави хората отдавна са разбрали, че науката носи печалби и дори чисто практически, всекидневни ползи, както дадения от теб пример за прогнозата за времето.


Вярвай, чудя се на тия хората БАН. В неплатена отпуска, а когато друсна трус (земетръс) тичат да обясняват какво става. Защо бе момчета и момичета?! Нали сте в неплатен отпуск?! Зарежете го! Нека си друсат земетръси, нека някой се накъкат от страх какво ви пука?!
Ако ми плащат за 5 дни в месеца (както се водят на работа в момента, в някой институти) не бих работил и минута повече. Ама техниката щяла да се скапе без хора?! Ами майната и.. Нека се скапе. На който плащат, той да работи с нея.
За съжаление там има прекалено много любов към науката и прекалено малко комерсиализъм, за това и чиновничета като Дянков и хилядите малки Дянковчета назначени в администрацията им скачат по главите.


Истина е, че само по 5 дни в седмицата работеха хората в по-голямата част от институтите през последните 2-3 месеца. Понастоящем новият Национален институт по Геодезия, Геофизика и География (НГГГ) е в неплатен отпуск също. А уж "сеизмологията" им трябвала... Както им трябваше и метеорологията и т.н. Всъщност нищо не им трябва така, както им трябват сградния фонд и парцелите на БАН. Това е нещото което за 21 години клинчене не успяха да отмъкнат и не защото не са го видяли, ами защото ние всички не видяхме, че през цялото това време БАН води по 20 паралелни дела за имоти всеки ден, за да го има в този му вид днес.
цитирай
25. анонимен - Имотни обири в БАН
23.12.2010 16:00
http://www.banker.bg/?Issue=912&Section=51&Category=4&Article=43332

Имотни обири в БАН
ПОЛИТИЦИ, БИЗНЕСМЕНИ И РЕСТИТУТИ РАЗГРАБВАТ СОБСТВЕНОСТТА НА АКАДЕМИЯТА

"Изчезнали документи от Държавния архив, преномерирани страници и незаконна реституция: мълчалив отказ за издаване на скици за имоти с оправданието, че чиновници от районно кметство не могат да определят точната конфигурация. След произнасяне на Софийския административен съд същите чиновници бързо намират терените и издават скици, но междувременно Бойко Борисов като кмет на столицата е успял с осем акта (от март 2009) да преобразува публична държавна собственост в частна общинска. Атрактивни терени край Дунав пък, за които няма никакви спорове около собствеността, изведнъж се оказват притежание на друго ведомство..."
цитирай
26. анонимен - Selfmade
20.02.2011 16:51
Никой отвън не иска да заличава България и българите! Няма план Ран-Ът в действие! Няма феодали целящи неграмотно население. Те просто си крадат. Докато може, пък после ще му мислят. Те това си могат, не ги надценявайте! Просто никой не желае да се бори за свободата и благосъстоянието си, защото може да загуби нещо, а "комшията" да спечели нещо... Или иначе казано: Няма гражданско самосъзнание, от там няма гражданско общество. Та затова: Кой каквото си (се остави да му) надроби - такова ще сърба. Или: Всеки народ си заслужава дереджето. А всичко е толкова лесно и приятно.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: borsi
Категория: Бизнес
Прочетен: 5984933
Постинги: 957
Коментари: 3981
Гласове: 7086
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031