Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. wonder
6. planinitenabulgaria
7. varg1
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. deathmetalverses
12. getmans1
13. samvoin
14. mamkamu
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. wonder
6. planinitenabulgaria
7. varg1
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. deathmetalverses
12. getmans1
13. samvoin
14. mamkamu
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Постинг
15.01.2012 06:19 -
Costa Concordia – Половин милиард Евро за скрап
Автор: borsi
Категория: Новини
Прочетен: 3491 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 15.01.2012 07:05
Прочетен: 3491 Коментари: 1 Гласове:
4
Последна промяна: 15.01.2012 07:05
Costa Concordia – Половин милиард Евро за скрап
За съжаление един от най-красивите кораби пускани в Европа, в момента стои обърнат край бреговете на Тоскана и само адекватната реакция на капитанът на кораба, извел лайнера на плитчините, спаси не малка част от пътниците, екипажа и обслужващият персонал от смърт, в студените зимни води на Средиземно море.
В петък 13 януари 2012 г. около 21:00, Costa Concordia, е вече заседнал на риф, след силен взрив или сблъскане с риф, около 17:48 същия ден. По данни от информационните агенции пробойната в кораба достига до 70 метра и лайнерът е полегнал под наклон от 80 градуса. Капитанът е арестуван по причина - изоставяне на кораба и че веднага след аварията не е подаден сигнал “Мейдей”. За щастие, има малко загинали, предимно паникьосали се пасажери, скочили в ледените води и няколко техни смели спасители от персонала на кораба, жертвали живота си в опит да извадят от ледената морска вода скочилите зад борда.
Лайнерът е най-големият кораб строен специално за европейския пазар (за пътници предимно от Европа). Заведенията за хранене и баровете отварят по-късно и работят до по-късно, което е съобразено с вкусовете и обичаите на европейците, като, в баровете минималната възраст за сервиране на алкохол е 18 г., за разлика от много пасажери обслужващи предимно гости от САЩ, където минималната възраст е 21 г. Може би за това, чести посетители на кораба са тинейджъри от САЩ. Дискотеките на кораба работят до ранните часове на утрото. Друга разлика е тази, че казината на Costa Concordia са по-малки на площ, поради безразличието на голяма част от европейците към хазарта, докато дискотеките са по-големи от подобните на кораби строени за американския пазар. Лайнерът имаше и най-големият спа център в света и киното с най-голям екран на кораб.
Costa Concordia е строен в Италия, влиза в експлоатация през юли 2006 г. Дълъг е 290,20 метра, задвижван от 6 дизелови двигателя - 75.600 киловата (101 400 к.с.), с които може да развие 19,6 възела (36.3 km/h). Цената на лайнера е € 450 млн., а като добавим и останалите разходи по пускане в експлоатация, наемане на персонал, зареждане, гориво, реклама и т.н. нищо чудно общия разход по лайнера да достигне и половина милиард Евро, които в момента стоят килнати, плискани от морските вълни отмиващи Евро по Евро, целият този труд и инвестиции.
Корабът едва ли ще може да бъде спасен и най-вероятно ще бъде нарязан на място, на скрап.
Лайнерът е собственост на Costa Cruises, компания основана още в 1854 г. превърнала се след Втората световна война в най-големият подобен оператор в Европа. В 2000 г. компанията е купена от Carnival Corporation & PLC чиито акции се търгуват на New York Stock Exchange, на NASDAQ и на London Stock Exchange. Личното ми мнение е, че акциите на Carnival Corporation & PLC едва ли ще пострадат много (Компанията има около 100 кораба) и по-скоро може би ако има разпродажби, това ще е сигнал за купуване на акции на по-ниски нива. Едно покачване като, че ли е много по-вероятно според мен. Акциите на компанията от 6 месеца стоят в консолидация, между 27 и 38 долара, като един пробив в посока север ще донесе добри печалби, защото ще се развие бързо и силно. Дали ще го видим? Вероятно, ако не веднага, то може би скоро. Ако в понеделник не видим понижение, то е вероятно следващите дни да видим точно обратното.
Проблемът с тези половин милиард обаче ще остане, защото освен, че ще се наложи да плати обезщетения на пасажерите, то и корабът е застрахован, така, че неговия застраховател, дори да е в пул с други застрахователи, вероятно ще отнесе голям удар. Пострадали от ситуацията могат да бъдат и някой банки, както и може би някой компании в Израел, до толкова, че една от основните акционери в компанията е най-богатата дама в тази държава, свързана и с доста други бизнеси.
Долу на видеото - корабът "преди" и "след" ...
FOREX (ФОРЕКС), АКЦИИ, ФЮЧЪРСИ
За съжаление един от най-красивите кораби пускани в Европа, в момента стои обърнат край бреговете на Тоскана и само адекватната реакция на капитанът на кораба, извел лайнера на плитчините, спаси не малка част от пътниците, екипажа и обслужващият персонал от смърт, в студените зимни води на Средиземно море.
В петък 13 януари 2012 г. около 21:00, Costa Concordia, е вече заседнал на риф, след силен взрив или сблъскане с риф, около 17:48 същия ден. По данни от информационните агенции пробойната в кораба достига до 70 метра и лайнерът е полегнал под наклон от 80 градуса. Капитанът е арестуван по причина - изоставяне на кораба и че веднага след аварията не е подаден сигнал “Мейдей”. За щастие, има малко загинали, предимно паникьосали се пасажери, скочили в ледените води и няколко техни смели спасители от персонала на кораба, жертвали живота си в опит да извадят от ледената морска вода скочилите зад борда.
Лайнерът е най-големият кораб строен специално за европейския пазар (за пътници предимно от Европа). Заведенията за хранене и баровете отварят по-късно и работят до по-късно, което е съобразено с вкусовете и обичаите на европейците, като, в баровете минималната възраст за сервиране на алкохол е 18 г., за разлика от много пасажери обслужващи предимно гости от САЩ, където минималната възраст е 21 г. Може би за това, чести посетители на кораба са тинейджъри от САЩ. Дискотеките на кораба работят до ранните часове на утрото. Друга разлика е тази, че казината на Costa Concordia са по-малки на площ, поради безразличието на голяма част от европейците към хазарта, докато дискотеките са по-големи от подобните на кораби строени за американския пазар. Лайнерът имаше и най-големият спа център в света и киното с най-голям екран на кораб.
Costa Concordia е строен в Италия, влиза в експлоатация през юли 2006 г. Дълъг е 290,20 метра, задвижван от 6 дизелови двигателя - 75.600 киловата (101 400 к.с.), с които може да развие 19,6 възела (36.3 km/h). Цената на лайнера е € 450 млн., а като добавим и останалите разходи по пускане в експлоатация, наемане на персонал, зареждане, гориво, реклама и т.н. нищо чудно общия разход по лайнера да достигне и половина милиард Евро, които в момента стоят килнати, плискани от морските вълни отмиващи Евро по Евро, целият този труд и инвестиции.
Корабът едва ли ще може да бъде спасен и най-вероятно ще бъде нарязан на място, на скрап.
Лайнерът е собственост на Costa Cruises, компания основана още в 1854 г. превърнала се след Втората световна война в най-големият подобен оператор в Европа. В 2000 г. компанията е купена от Carnival Corporation & PLC чиито акции се търгуват на New York Stock Exchange, на NASDAQ и на London Stock Exchange. Личното ми мнение е, че акциите на Carnival Corporation & PLC едва ли ще пострадат много (Компанията има около 100 кораба) и по-скоро може би ако има разпродажби, това ще е сигнал за купуване на акции на по-ниски нива. Едно покачване като, че ли е много по-вероятно според мен. Акциите на компанията от 6 месеца стоят в консолидация, между 27 и 38 долара, като един пробив в посока север ще донесе добри печалби, защото ще се развие бързо и силно. Дали ще го видим? Вероятно, ако не веднага, то може би скоро. Ако в понеделник не видим понижение, то е вероятно следващите дни да видим точно обратното.
Проблемът с тези половин милиард обаче ще остане, защото освен, че ще се наложи да плати обезщетения на пасажерите, то и корабът е застрахован, така, че неговия застраховател, дори да е в пул с други застрахователи, вероятно ще отнесе голям удар. Пострадали от ситуацията могат да бъдат и някой банки, както и може би някой компании в Израел, до толкова, че една от основните акционери в компанията е най-богатата дама в тази държава, свързана и с доста други бизнеси.
Долу на видеото - корабът "преди" и "след" ...
FOREX (ФОРЕКС), АКЦИИ, ФЮЧЪРСИ
Пускат енергийния холдинг на чужда борса
Facebook излиза на борсата
Платина за $3 млрд. на дъното на Атланти...
Facebook излиза на борсата
Платина за $3 млрд. на дъното на Атланти...
Следващ постинг
Предишен постинг
Търсене