Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.07.2016 14:12 - Как тънко ни манипулират
Автор: tvmreja Категория: Новини   
Прочетен: 9620 Коментари: 3 Гласове:
18

Последна промяна: 27.07.2016 08:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Пет изпитани метода на манипулация използват медиите у нас. Прозрачната цел - да стряскат, да плашат, да нагнетяват напрежение. Макар да ви казват, че става дума за рейтинг, пазарен дял, че "това искат хората"...

Първи метод. "НА ЖИВО".

Седем вечерта. Репортерка с микрофон в ръка се е възправила пред Народното събрание или Президентството. Трескаво говори ли, говори - кой какъв закон предложил, какви дебати се провели, как гласували избраниците ни, с кого се срещнал държавният ни глава. На 10 метра от нея - друга репортерка, на друга телевизия, и тя бъбри в захлас. Обаче...

Обаче сградата зад напористата девойка е празна от около 5 часа. Каквото е имало да се дебатира, гласува и т. н., е станало в ранния следобед или дори преди обед.

Защо репортерът трябва да чете бланка си, тоест уводните си думички, от мястото, където нещо се е случило преди часове, ние не знаем. Подозираме обаче, че идеята е да се внуши на безхитростната аудитория, че медията бди за нейната светкавична информираност, че събитията врат и кипят и журналистите "горят" в тях на момента...

Втори метод. "ИСТОРИЯТА НА..."

Е, не може голяма медия просто да ви каже, че няма места в детските градини или че вдигат пенсиите. Трябва и да "илюстрира" новината. И следва трогателният разказ за самотната майка еди-коя си, за чието отроче не се намерила градина, или за пенсионерката не знам си коя, дето ще си купи две билетчета за трамвая с очакваното повишение. 

Резултатът - сълзлива сапунка в най-гледаното време, която "пречупва" информацията през призмата на конкретния случай, обезличавайки я. Съчувстваме, трогваме се, а забравяме да се запитаме как ще ни "удари" и нас въпросната новина...

Трети метод. "ВСЯКО ЧУДО ЗА ТРИ ДНИ"

Когато мощната кампанийност по даден проблем отшуми, след като е вилняла из публичното пространство седмица или две, никой вече не си спомня за... "русия ангел" например...

А що репортери се извървяха през калния двор на неграмотната "майка"...

Спира ли едно събитие да отеква в обществената ни съдба, когато телевизиите угасят камерите и се изнесат от "бойното поле" на поредната сензация? Не. Но защо големите медии спират да се интересуват от бито бебе, избягала родилка, блудствал учител? Вероятно защото са постигнали конкретната си цел. Каква е тя - не питайте, и бездруго няма кой да ви отговори.

Четвърти метод. "ТРИ В ЕДНО"

Че лошите работи се случват по три наведнъж, доказва ежедневно всяка местна тв емисия.

Направо е невъзможно автобус да пламне в Силистренско днес, а утре от него да не се "зарази" друг рейс, този път някъде в Пазарджишко. И даже няма нужда да гори, достатъчно е пътниците да усетят мирис на дим...

Мултиплицирането на лошите новини създава у зрителя впечатление, че нещастието му е неизбежно, че станалото някъде у нас или по света ще го застигне рано или късно. "Натрупването" на катастрофи, наводнения, атентати води до кротко отчаяние доверчивия консуматор на бг информационния поток. В който истински важното често се удавя.

Пети метод. БЪДЕЩИ НОВИНИ

Вестникарски заглавия и тв надписи от типа "В затвора за неплатени осигуровки" или "В болница само с пръстов отпечатък" изобщо не означават, че утре ще видите шефа си зад решетките или че няма да ви гипсират счупената ръка, ако не ви "разчетат" показалеца.

В повечето случаи става дума за предложения, обсъждани в парламентарна комисия или в Министерски съвет, и докато подобни идеи се превърнат в закони, минава доста време. Време, което обаче вие няма да използвате, за да промените нещо, което не ви харесва, понеже медийната машина изпреварващо ви е изправила пред свършен факт.

Така че гледането на новини с едно наум става все по-задължително. И - за жалост - все по-рядко срещано...


Тагове:   новини,   телевизия,


Гласувай:
18



Следващ постинг
Предишен постинг

1. apostapostoloff - Гледам и виждам куп други идиотщини:
26.07.2016 15:53
репортерка се е изтъпанила баш пред духовата музика и нещо ни говори, ама ние нищо не чуваме.

Същата репортерка е на митинг и стои точно пред колоната, от която гърми гласът на оратора. Репротерката пак нещо ни говори, ама...

Теди Москов е напълно прав: в българските телевизии работят вече само тъпанари.
цитирай
2. talasin - Въобще не е прав теди москов, не са тъпанари, а мошеници и подлоги на властващата шайка.
28.07.2016 08:02
Mедийните мафии имат 10 установени правила за манипулация на зрителите и слушателите си (по М. Чомски).
1. Отвличат вниманието от реалните социални проблеми с теми, които нямат реално значение.
2. Раздухват проблем, а след това предлагат "начин" за решаването му, но винаги във вреда на обществото.
3. Постепенно и системно предлагат прилагане на непопулярни мерки, които са в интерес на властващата шайка.
4. Предлагат отлагане на изпълнението на непопулярно решение, представяно като "болезнено и необходимо", но винаги съдействат за стоварването му на главите на раята.
5. Отнасят се към хората, като че ли става дума за такива със забавено развитие или с психически увреждания.
6. Атакуват емоциите на човека вместо мисленето му, за да блокират способността му да прави рационален анализ.
7. Държат хората в неведение и култивират посредственост - простащина.
8. Насърчават възхищение на посредствеността - опростачването.
9. Засилват чувство за вина на отделния човек, за да вярва в това, че сам си е виновен.
10. Създават и подържат разширяваща се пропаст между знанията на обикновените хора и информацията, която притежава и използва управляващият елит.
цитирай
3. ivo1 - Не вярвайте на медиите те са частна ...
29.07.2016 01:27
Не вярвайте на медиите те са частна собственост и играят както им свирят СОБСТВЕНИЦИТЕ
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: tvmreja
Категория: Новини
Прочетен: 1028673
Постинги: 418
Коментари: 433
Гласове: 1305
Архив