Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.08.2017 15:21 - Как някои ресторанти ви карат да харчите повече пари
Автор: borsi Категория: Новини   
Прочетен: 2172 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 03.08.2017 15:23

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Как някои ресторанти ви карат да харчите повече пари 

От подходяща музика до автентично звучащи, чужди имена, ресторантьорите ако са професионалисти, имат много начини да ви убедят в поръчване на храна с висока печалба

Отивайки на ресторант, хората често смятат, че имат избор. В много от случаите наистина е така, но има и не малко професионалисти които от салата до десерта водят клиента си незабележимо с идеята да е доволен, но в същото време максимално да изпразнят джоба му.

Едни от храните с най-висока норма на печалба са пиците и не случайно те присъстват не само в пицариите, а и в менютата на много ресторанти.

Салатите или супите са друга част от този микс на печалби или чрез вкусни пилотни и евтини ястия, но скъп алкохол ви карат да харчите много повече отколкото сте смятали да изхарчите. 

Менюто е на прозорец към кухнята. Не винаги е лесно да четете меню когато сте гладен като вълк, особено ако вече сте леко замян от аперитив и обменяте любезности с другите по масата. Очите ви подхвъркват като топчето на флипер между подредените традиционни за заведението ястия, големи и малки снимки, шрифтове, опциите и промоциите за деня. 

Ситуацията допълнително се утежнява ако до масата ви стои търпелива сервитьорка с мила усмивка, която карате да чака, въпреки, че тя спокойно и лекичко почуква с химикалката си по листа за поръчки и ви се усмихва сякаш казва ‘’Спокойно, виждала съм по-големи флегми от вас и хора които не знаят какво искат!’’

Менютата с дълги имена и подробно описание много по-често хващат погледа на потребителите и се поръчват по-често. Дългите и цветисти имена, създават усещане за достоверност у клиентите, въпреки, че например на пръв поглед италианското ви ястие, може да има общо с Италия - колкото дядо пенсионер от Вакарел с Милано. Ще покажете ли обаче, че сте тъп и необразован в италианската кухня, или ще си поръчате? 

Етнически асоциации внушават, че храната е по-автентична. Етническото и географско обозначаване на кухнята като ""Италианска"", ""Испанска"", ""Арбска"" или друга, насочва вниманието на човек към определена особеност в ястието като вкусови и зрителни представи и така отклонява вниманието му от други неща като цената например. 

Цветистия език използван в менюта, пълен с термини като, ""ръчно изработени"", ""тройно препечени"", ""бавно варени"", ""златисто-кафяви"" или ""ръчно подбрани"" - това са все ястия по-привлекателен за клиентите. Той също така ограничава избора да се вземе решение. Хората са по-склонни да купуват ""топлите, домашно приготвени хлебчета на баба"" или ""известната картофена салата на леля"" отколкото нещо непознато. 

Умалителните и умилителните ‘’сиренца"", ""кашкавалчета"", ""картофки’’ и други, също са  за да ви впечатлят, да спре избора ви на част от менюто, при това ви кара да се чувствате така, сякаш сте спасили коте сирак, от голям, лош автомобил каран от мутра. 

Златният триъгълник е фигурата, използвана при дизайна в някои менюта. Обикновено очите ни се спират в средата, после в горния десен ъгъл и най-накрая в горния ляв ъгъл. Обикновено ястията, разположени в този златен триъгълник са тези, от които ресторантите изкарват най-голяма печалба. 

image

От начина по който ви се налива питието на бара или на масата, времето за сервиране или отсервиране, до това дали ще ви оставят парченце шоколад или бонбон със сметката, всичко има значение 


Важно е местоположението. На първите две позиции обикновено стоят най-надценените продукти, защото шансът те да бъдат поръчани е по-голям. След златният триъгълник очите често се стрелват сканиращо в Z-образна формация започваща от горния ляв ъгъл. И едва при трети поглед, ако стигне до него, клиентът започва да чете последователно от ляво на дясно, като книга. 

Ресторантите използват и специфични цветове в своите менюта и това не е случайно. Зеленото например повишава усещането, че храната е прясна. Оранжевото стимулира апетита, а червеното подтиква към действие - да се купуват ястия с най-висок маржин на печалба. 

Изкуствено завишени цени и ценова котва - С поставянето на един или два продукта с изкуствено завишени цени най-отгоре в менюто, ресторантите правят така, че останалите им предложения да изглеждат по-разумно оценени. С това обаче не се свършва. Например до ястие с цена от 33 лв. може да се сложи такова за 8 лв. което на фона на първото може да изглежда напълно приемливо, нищо, че може да е с много по-висока норма на печалба от първото. 

Играта с числа - Разликата между цените 10.95 и 11 лева, е пренебрежимо малка. Първата обаче е много по-трудно да се прецени от потребителите, поради многото на брой цифри. Някои ресторантите боравят с цифри и числа по начин, който максимално да затрудни и обърка клиентите. 

Цените в менютата се изписват само с числа, без да се обозначава след числото конкретната валута. Изписването на ""лв."" след цената незабавно припомня на клиентите, че харчат пари. 

Снимките също може да служат за котва. Например до голяма снимка с много скъпо ястие, има по-малка, но поставена на подходящо място с ястие с много по-ниска цена. Усещането за клиента е, че сякаш е прецакал системата, а какво по-добро от доволен клиент?!

Луксозните ресторанти често използват луксозна хартия и кожа за менютата си, с което демонстрират пък своята класа, дори да нямат особено висока такава. 

Музика и аромати. Класическата музика повишава продажбите на скъпи вина, вината въобще като продажби на общите разходи в тузарските заведения за хранене, а френски, италиански, испански или немски музикални изпълнения повишават продажбите на френски, италиански, испански или немски вина съответно, колкото и нелепо на пръв поглед да изглежда това. 

Вечерящите разбира се, не са наясно с тези влияния, но шанса да си поръчате чилийско вино под звуците на Дайчово хоро е малък. Обаче пък на фона на едно скъпо чилийско вино, едно пак скъпо българско, но на двойно по-ниски цени, би било ""евтино"" за клиентите. 

Бавната музика и аромат на лавандулата, кара хората да прекарват по-дълго време в ресторанта. Друг любим аромат е този на ванилия, но с него трябва да се внимава, защото за малка част от хората тази миризма е неприятна. Лекия аромат на бекон на скара също покачва апетита. 

В заведенията за бързо хранене е обратното. Бавната музика би навредила на бизнеса, затова там често се пускат бързи и ритмични парчета, като тази музика кара хората да се хранят по-бързо и да освободят място за следващите клиенти. 

Средно в заведенията за бързо хранене хората искат около 6 пилотни ястия, докато в скъпите ресторанти задължително трябва да има 7 предястия и десерта и около 10 основни ястия. От цветовете пред заведението, до униформите на сервитьорите всичко има значение, но това е огромна тема. 

Изготвяне на прогнози, относно бъдещ оборот и печалби на Вашата фирма



Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: borsi
Категория: Бизнес
Прочетен: 6022372
Постинги: 957
Коментари: 3981
Гласове: 7086
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930