Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.09.2013 23:16 - Ще се туитне ли Twitter, Inc?
Автор: borsi Категория: Бизнес   
Прочетен: 2231 Коментари: 0 Гласове:
4

Последна промяна: 16.09.2013 23:29

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Ще се туитне ли Twitter, Inc?


Тези дни 
Twitter подаде документи за да стане публична компания, без обаче да се дават подробности все още, кога, къде и с какви параметри смята да проведе IPO-то си, което малко прилича на покупката на котка в чувал. Това обаче ще се компенсира според мен с масирана рекламна кампания следващите месеци, като с медиен шум ще се заглушават въпросите на тия инвеститори които искат повече подробности

Според слуховете първичното публично предлагане на акции няма да бъде на NASDAQ, а на New York Stock Exchange, като се очаква Goldman Sachs да се заеме с него, но вероятно участие ще вземат също  JPMorgan Chase и Morgan Stanley.  За разлика от Facebook  и Google, Twitter е фъстък, но точно там се корени може би възможността за печалба от инвеститорите.  При излизането на Facebook на борсата бях споменал, че макар да имаше разрастваща се печалба, компанията е заела солидно присъствие сред  жителите на планетата и за нейното разширение, ще е нужно или увеличаване на броя жители, или колонизация на околните планети.  Колкото и иронично да прозвуча, точно това бе и причината акциите на Facebook  да се спънат и така още да не подминат входните си нива от $ 42-45 на акция, като едва тези дни ги достигна.  Да не забравяме и че преди да излезе на борсата в началото на 2011 г. акциите на синия гигант бяха почти по $ 90 преди да се срутят до $ 50 през януари 2011 г. Все още дори тези нива не са достигнати.   Facebook и Twitter преди реклама продават  един основен продукт – които се нарича забавление. Върху неговата площ всъщност се качват рекламните приходи. Перспективите пред по-малкия Twitter са точно по-малките му размери които му позволяват да расте като брой потребители и неговия дял от рекламния пазар, който макар минимален като процент ще го изведе вероятно на 5 то място след гигантите по реклама в света с 1.85%, процент скромен, но точно затова със шанс за растеж. 

image

Обяви за смартфони и таблети съставляват повече от 50% от приходите от реклами в 
Twitter през тази година. Това го поставя пред Facebook, която генерират 41% процента реклами от мобилните. Растежът в рекламните приходи на Twitter е като гъба и се увеличава стремително.  Компанията има солидна финансова история с постоянен растеж зад него. При $ 245 000 000 през 2012 г. се очаква тази да достигне $ 500 000 000 или дори $ 600 000 000, а през 2014 г. някои анализатори му дават и приходи от $ 1 000 000 000. Някъде там според мен е тавана - на пръв поглед, освен ако Twitter не се разрасне също стремително и да увеличи броя си потребители.  Според мен обаче по-реалните приходи на компанията са около $ 800-820 000 000 за 2014 г.  В момента компанията има около 528 200 000 акции, които макар още да не са качени на борсата на извън-борсовия пазар намират сравнително висока ликвидност при средна цена около $ 16-17  за акция (при големи пакети), което сравнено с $ 4 от началото си е добро постижение за инвеститорите. На извън-борсовия пазар, за разлика от Facebook когато бе там,  Twitter отбелязва стабилно покачване като започва от ниски нива и се покачва, а не обратното при големия брат.  В момента капитализацията на компанията е около  $ 8 979 400 000 ако приемем, че средната цена на акциите е $ 17, което значи, че в сегашната цена на акция е калкулирана и печалбата за 2014 г. Акции обаче в по-малки количества се продават и за $ 20 дори за $ 30 на по-малки инвеститори или пулове от бизнес ангели. Това обаче  според мен не е реално да се калкулира в капитализацията защото не е големия процент от сделките на извън-борсовия пазар. През последните месеци Twitter е поставил ограничения върху акционерите си, забраняваща им да продават акции на вторичния пазар, което ми говори, че се готви надуване на пазара до максимум в деня на  IPO – то и истерията макар не толкова голяма както с  Facebook ще стане масова следващите месеци.  Според компанията първичното публично предлагане ще стане още тази година, но имам големи съмнение и мисля, че началото на 2014 е най-оптимистичния вариант.  Какво ще стане? Зависи кога ще излезе компанията на борсата, с какъв период на пазара ще съвпадне и колко голяма ще е станала дотогава. За разлика от Facebook   ситуацията този път ще е по-различна, както заради обхвата и вида потребители в двете мрежи, така и заради размера.  Хората обичат да говорят за това, което са чели в Twitter, но дали акциите ще са изгодни за покупка при излизането си на борсата, тепърва предстои да се види. Както с Facebook имам съмнения, че част от инвеститорите ще побързат да осребрят печалбите си още първите дни, но също така, че до IPO – то, акциите наTwitter, Inc  ще продължат да набъбват като цена предвид които точно банки ще се заемат с листването им.

Извън темата. Има ли полза от Twitter, освен, че създава подобно на други мрежи социална среда за революции? Да! За разлика от Facebook,  Twitter по-трудно може да се манипулира в политически план отгоре, както и това е единствения оценител в реално време и който е поел водеща роля в рейтингите на  TV програмите. Каквото и да ви говорят рекламните  агенти от дадена телевизия и социолозите, не вярвайте на тях, а на Twitter. От оценка на акции до рейтинги на медии и политици, Twitter е поне засега много по-верен от всеки друг “независим” експерт. 

FOREX (ФОРЕКС), АКЦИИ, ФЮЧЪРСИ, ОПЦИИ, ОБЛИГАЦИИ




Гласувай:
4



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: borsi
Категория: Бизнес
Прочетен: 5985051
Постинги: 957
Коментари: 3981
Гласове: 7086
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031