2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
Прочетен: 2231 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 16.09.2013 23:29
Тези дни Twitter подаде документи за да стане публична компания, без обаче да се дават подробности все още, кога, къде и с какви параметри смята да проведе IPO-то си, което малко прилича на покупката на котка в чувал. Това обаче ще се компенсира според мен с масирана рекламна кампания следващите месеци, като с медиен шум ще се заглушават въпросите на тия инвеститори които искат повече подробности
Според слуховете първичното публично предлагане на акции няма да бъде на NASDAQ, а на New York Stock Exchange, като се очаква Goldman Sachs да се заеме с него, но вероятно участие ще вземат също JPMorgan Chase и Morgan Stanley. За разлика от Facebook и Google, Twitter е фъстък, но точно там се корени може би възможността за печалба от инвеститорите. При излизането на Facebook на борсата бях споменал, че макар да имаше разрастваща се печалба, компанията е заела солидно присъствие сред жителите на планетата и за нейното разширение, ще е нужно или увеличаване на броя жители, или колонизация на околните планети. Колкото и иронично да прозвуча, точно това бе и причината акциите на Facebook да се спънат и така още да не подминат входните си нива от $ 42-45 на акция, като едва тези дни ги достигна. Да не забравяме и че преди да излезе на борсата в началото на 2011 г. акциите на синия гигант бяха почти по $ 90 преди да се срутят до $ 50 през януари 2011 г. Все още дори тези нива не са достигнати. Facebook и Twitter преди реклама продават един основен продукт – които се нарича забавление. Върху неговата площ всъщност се качват рекламните приходи. Перспективите пред по-малкия Twitter са точно по-малките му размери които му позволяват да расте като брой потребители и неговия дял от рекламния пазар, който макар минимален като процент ще го изведе вероятно на 5 то място след гигантите по реклама в света с 1.85%, процент скромен, но точно затова със шанс за растеж.
Обяви за смартфони и таблети съставляват повече от 50% от приходите от реклами в Twitter през тази година. Това го поставя пред Facebook, която генерират 41% процента реклами от мобилните. Растежът в рекламните приходи на Twitter е като гъба и се увеличава стремително. Компанията има солидна финансова история с постоянен растеж зад него. При $ 245 000 000 през 2012 г. се очаква тази да достигне $ 500 000 000 или дори $ 600 000 000, а през 2014 г. някои анализатори му дават и приходи от $ 1 000 000 000. Някъде там според мен е тавана - на пръв поглед, освен ако Twitter не се разрасне също стремително и да увеличи броя си потребители. Според мен обаче по-реалните приходи на компанията са около $ 800-820 000 000 за 2014 г. В момента компанията има около 528 200 000 акции, които макар още да не са качени на борсата на извън-борсовия пазар намират сравнително висока ликвидност при средна цена около $ 16-17 за акция (при големи пакети), което сравнено с $ 4 от началото си е добро постижение за инвеститорите. На извън-борсовия пазар, за разлика от Facebook когато бе там, Twitter отбелязва стабилно покачване като започва от ниски нива и се покачва, а не обратното при големия брат. В момента капитализацията на компанията е около $ 8 979 400 000 ако приемем, че средната цена на акциите е $ 17, което значи, че в сегашната цена на акция е калкулирана и печалбата за 2014 г. Акции обаче в по-малки количества се продават и за $ 20 дори за $ 30 на по-малки инвеститори или пулове от бизнес ангели. Това обаче според мен не е реално да се калкулира в капитализацията защото не е големия процент от сделките на извън-борсовия пазар. През последните месеци Twitter е поставил ограничения върху акционерите си, забраняваща им да продават акции на вторичния пазар, което ми говори, че се готви надуване на пазара до максимум в деня на IPO – то и истерията макар не толкова голяма както с Facebook ще стане масова следващите месеци. Според компанията първичното публично предлагане ще стане още тази година, но имам големи съмнение и мисля, че началото на 2014 е най-оптимистичния вариант. Какво ще стане? Зависи кога ще излезе компанията на борсата, с какъв период на пазара ще съвпадне и колко голяма ще е станала дотогава. За разлика от Facebook ситуацията този път ще е по-различна, както заради обхвата и вида потребители в двете мрежи, така и заради размера. Хората обичат да говорят за това, което са чели в Twitter, но дали акциите ще са изгодни за покупка при излизането си на борсата, тепърва предстои да се види. Както с Facebook имам съмнения, че част от инвеститорите ще побързат да осребрят печалбите си още първите дни, но също така, че до IPO – то, акциите наTwitter, Inc ще продължат да набъбват като цена предвид които точно банки ще се заемат с листването им.
Извън темата. Има ли полза от Twitter, освен, че създава подобно на други мрежи социална среда за революции? Да! За разлика от Facebook, Twitter по-трудно може да се манипулира в политически план отгоре, както и това е единствения оценител в реално време и който е поел водеща роля в рейтингите на TV програмите. Каквото и да ви говорят рекламните агенти от дадена телевизия и социолозите, не вярвайте на тях, а на Twitter. От оценка на акции до рейтинги на медии и политици, Twitter е поне засега много по-верен от всеки друг “независим” експерт.
FOREX (ФОРЕКС), АКЦИИ, ФЮЧЪРСИ, ОПЦИИ, ОБЛИГАЦИИ
Тагове:
ФОТО РЕПОРТАЖ ОТ ПОДКРЕПАТА НА БЪЛГАРИ Ж...
И как се достигна до чушкопекът И можеш...