2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Прочетен: 6501 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 20.04.2016 02:46
Ренесансът на железниците в САЩ
В последните години железниците в САЩ преживяват възход непознат от времето на бароните разбойници* насам. Още около 2003 г. Уорън Бъфет започна да купува и окрупнява железопътната си империя, а с покупката на втората по големина в САЩ компания за железопътни превози, Burlington Northern Santa Fe Corp., в края на 2009 г. и в дъното на кризата, показа, че намеренията му са повече от сериозни, че разчита на стабилни, нарастващи печалби от десетилетия пренебрегвания вид транспорт.
При една от сливанията си в средата на 90-те години Santa Fe за пръв път успява да изплати на облигационерите своите 200 годишни облигации, да си ги изкупи обратно, след като едва не фалира на няколко пъти в своята над 100 г. история. Това обаче е минало. Днес железниците са все още пред началото на ренесанс и бляскав възход както в превоза на товари, така и на пътници. Доказателство за това са акциите на Union Pacific Corporation които като във времето на бившия си собственик Джей Гулд, или конкурентите му Джеймс Хил и Корнелиус Вандербилт преживяват възход, невиждан столетие, стигайки психологическата граница от 100 долара на акция.
Подобно състояние виждаме и при акциите на други по-малки и с не толкова огромни линии компании като, CSX Corporation, Norfolk Southern Corporation, Genesee & Wyoming, Westinghouse Air Brake Technologies Corporation (WAB) и други, в САЩ и Канада. Компании не само пряко свързани със ЖП транспорта, а и такива обслужващи сектора от електрониката до производството на релси, вагони и локомотиви. Какви са печалбите за акционерите? От 1 март 2009 г. насам – дъното на Уолстрийт, акциите на Union Pacific Corporation са донесли на своите притежатели 481,65 % печалба, за 10 г. период 622.04 %, а от 1990 г. насам 1045 %, което прави по над 41 % годишно, дори за този голям период, без да се взема предвид силното покачване от последните 5 години. Печалби за акционерите не от някоя високо-технологична компания, а от едно американско БДЖ, в някои отношения изостанало все още технологично, от скоростните пътнически влакове в Западна Европа, но превозващо огромно количество товари. Не звучи модерно като новите технологии, но носи пари и то много.
Въпреки големия възход, не бих се учудил ако 100 долара се окажат психологическа бариера за Union Pacific, която няма да бъде премината веднага, а ще станем свидетели на спад. Той обаче, едва ли ще бъде по-дълбок от 70 долара за акция, след което ще последва ново покачване. За разлика от 19 век, днес железниците в САЩ са оплетени в конгломерати по-големи и от тези на Корнелиус Вандербилт и точно за тяхното притежание, в момента се води борба.
* В социалната и икономическа литература, барон разбойник е термин, използван за богатите американски бизнесмени и борсови спекуланти, които се появяват в САЩ през 19 век
Източник: www.newsline.bg
FOREX (ФОРЕКС), АКЦИИ, ФЮЧЪРСИ, ОПЦИИ, ОБЛИГАЦИИ
Трябва хората да знаят
Когато става въпрос за милиарди човешки живота мисля ,че мога да преповтарям и нещата се знаят донякъде тоест доклада на ООН е грешен - http://www.greentech.bg/?p=21201 - 50 трилиона са но до 2030год
Готов съм да застана пред всички академии на науките ,експерти и NASA за да им обясня защо е грешен - https://www.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1431029987175231 и съм описал какво да се направи - https://www.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558
При световните финанси е страшно и трябва да се пипа много ,много внимателно и съм обяснил за какво става въпрос - https://www.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1442612112683685
Накратко долара да остане свет.валута но с международни одити на Фед.резерв като САЩ с преразпределение и регулации на банките да си оправят дълговете ,и забрана на ошфорките ,и още детайли
Херман Ван Ромпой каза пролетта на 2013год. ,че бюджетите на 27-те губят 1 трилион евро ГОДИШНО от ошфорки - толкова е здравеопазването на 27-те
В света се въртят 32 трилиона $ в ошфорки тоест грубо 5-6 трилиона $ не влизат в бюджетите - http://www.youtube.com/watch?v=gYd7Q8nZ9Jo
Всички граждани трябва да ''въстанат'' и да се забранят защото доклада на ООН е грешен - идват 3 планетарни катастрофи ,и съм изпратил отворено писмо до всички държавни и недържавни органи но трябва повече хора да знаят - граждански контрол