Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.07.2014 21:53 - Ренесансът на железниците в САЩ
Автор: borsi Категория: Бизнес   
Прочетен: 6501 Коментари: 2 Гласове:
5

Последна промяна: 20.04.2016 02:46

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Ренесансът на железниците в САЩ

В последните години железниците в САЩ преживяват възход непознат от времето на бароните разбойници* насам. Още около 2003 г. Уорън Бъфет започна да купува и окрупнява железопътната си империя, а с покупката на втората по големина в САЩ компания за железопътни превози, Burlington Northern Santa Fe Corp., в края на 2009 г. и в дъното на кризата, показа, че намеренията му са повече от сериозни,  че разчита на стабилни,  нарастващи печалби от десетилетия пренебрегвания вид транспорт.

При една от сливанията си в средата на 90-те години  Santa Fe за пръв път успява да изплати на облигационерите своите 200 годишни облигации,  да си ги изкупи обратно, след като едва не фалира на няколко пъти в своята над 100 г. история. Това обаче е минало. Днес железниците са все още пред началото на ренесанс и бляскав възход  както в превоза на товари, така и на пътници. Доказателство за това са акциите на  Union Pacific Corporation които като във времето на бившия си собственик Джей Гулд, или конкурентите му Джеймс Хил и Корнелиус Вандербилт  преживяват възход,  невиждан столетие,  стигайки психологическата граница от 100 долара на акция.

image

Подобно състояние виждаме и при акциите на други по-малки и с не толкова огромни линии компании като, CSX Corporation,  Norfolk Southern Corporation, Genesee & Wyoming,  Westinghouse Air Brake Technologies Corporation (WAB) и други, в САЩ и Канада. Компании не само пряко свързани със ЖП транспорта, а и такива обслужващи сектора от електрониката до производството на релси, вагони и локомотиви.  Какви са печалбите за акционерите? От 1 март 2009 г. насам – дъното на Уолстрийт, акциите на Union Pacific Corporation са донесли на своите притежатели 481,65 % печалба,  за 10 г. период  622.04 %, а от 1990 г. насам 1045 %, което прави по над 41 % годишно, дори за този голям период, без да се взема предвид силното покачване от последните 5 години. Печалби за акционерите не от някоя високо-технологична компания, а от едно американско БДЖ, в някои отношения  изостанало все още технологично, от скоростните пътнически влакове в Западна Европа, но превозващо огромно количество товари. Не звучи модерно като новите технологии, но носи пари и то много.

Въпреки големия възход, не бих се учудил ако 100 долара се окажат психологическа бариера за Union Pacific, която няма да бъде премината веднага, а ще станем свидетели на спад. Той обаче, едва ли ще бъде по-дълбок от 70 долара за акция, след което ще последва ново покачване. За разлика от 19 век, днес железниците в САЩ са оплетени в конгломерати по-големи и от тези на Корнелиус Вандербилт и точно за тяхното притежание, в момента се води борба.

* В социалната и икономическа литература,   барон разбойник е термин, използван за богатите американски бизнесмени и борсови спекуланти, които се появяват в САЩ през 19 век

Източник: www.newsline.bg

image

FOREX (ФОРЕКС), АКЦИИ, ФЮЧЪРСИ, ОПЦИИ, ОБЛИГАЦИИ




Гласувай:
5



1. tit - их!
26.07.2014 01:45
Ха, добре завърнал се!:))
цитирай
2. atanasio - Тъй като свършва петрола единст...
29.07.2014 18:12
Тъй като свършва петрола единственият превоз за във бъдеще ще са ел.влаковете

Трябва хората да знаят

Когато става въпрос за милиарди човешки живота мисля ,че мога да преповтарям и нещата се знаят донякъде тоест доклада на ООН е грешен - http://www.greentech.bg/?p=21201 - 50 трилиона са но до 2030год

Готов съм да застана пред всички академии на науките ,експерти и NASA за да им обясня защо е грешен - https://www.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1431029987175231 и съм описал какво да се направи - https://www.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558

При световните финанси е страшно и трябва да се пипа много ,много внимателно и съм обяснил за какво става въпрос - https://www.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1442612112683685

Накратко долара да остане свет.валута но с международни одити на Фед.резерв като САЩ с преразпределение и регулации на банките да си оправят дълговете ,и забрана на ошфорките ,и още детайли

Херман Ван Ромпой каза пролетта на 2013год. ,че бюджетите на 27-те губят 1 трилион евро ГОДИШНО от ошфорки - толкова е здравеопазването на 27-те
В света се въртят 32 трилиона $ в ошфорки тоест грубо 5-6 трилиона $ не влизат в бюджетите - http://www.youtube.com/watch?v=gYd7Q8nZ9Jo
Всички граждани трябва да ''въстанат'' и да се забранят защото доклада на ООН е грешен - идват 3 планетарни катастрофи ,и съм изпратил отворено писмо до всички държавни и недържавни органи но трябва повече хора да знаят - граждански контрол
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: borsi
Категория: Бизнес
Прочетен: 6018912
Постинги: 957
Коментари: 3981
Гласове: 7086
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930