Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.09.2012 15:16 - Трябва ли синя зона на Варна?
Автор: borsi Категория: Новини   
Прочетен: 4042 Коментари: 3 Гласове:
4

Последна промяна: 01.11.2012 19:27

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Трябва ли синя зона на Варна?

Определено, да! Освен за, живеещите в центъра (по 1 автомобил на семейство) от Чаталджа до Гарата и от бул. Мария Луиза до морето и за офисите (по 1 автомобил за офис), за всички останали следва да има ограничения във вид на платен вход до центъра на града, в размер на минимум 15-20 лв., независимо от времето в което ще престоят, но не повече от 12 часа.  

image

Никой не е длъжен да заобикаля автомобилите по тротоарите, да не може да мине заради тях. Никой не е длъжен да диша отровния въздух, да попада в задръствания с градския транспорт, да не може да се разходи пеш. Ако се въведе, както в много градове на Западна Европа платено влизане в централните части, чистият въздух във Варна, липсата на шум, спокойствието, безопасността по улиците, ще се увеличат многократно. Нужно е oбособяване на още пешеходни зони в града – Те са фактор както за приятното прекарване на жителите и гостите на град Варна, така и силен фактор за създавана не бизнес и работни места. Като кардинална грешка и глупост може да се отчете отварянето на бул. Княз Борис I в протежението между Севастопол и ВИНС за автомобили. Вместо пешеходните зони да се разширят, те се свиват, с което силно се удрят бизнеса и цените на имотите в района. От платения вход в центъра на града следва да се изключват вече живеещите в такива, но при условие за не повече от 1 автомобила на семейство. Безплатно влизането центъра трябва да бъде освен за горните само за градски транспорт, таксиметрови коли и за притежателите наематели на офиси (по 1 кола).

image

Всички останали, или трябва да плащат, или да ползват градския транспорт.  

Зареждането на магазини и търговски обекти да става само в строго регламентирано време. Нужно е - поставяне на камери на всяка пешеходна пътека в града. Нужна е забрана за паркиране върху зелени площи и жестоки глоби за нарушителите. Забрана за всякакво паркиране върху тротоари в рамките на града (те са за пешеходци). Високи глоби за всички които не спазват изискванията. При повече от 1 нарушение на горните изисквания, следва да има забрана за навлизането с автомобил в обособена централна градска част за поне 1 година. При нарушение и на това изискване, още по-висока глоба и начисляване на лихви по нея. Пешеходна пътека и камери пред всички детски градини и училища, където това е възможно. Забрана за спиране и паркиране на автомобили край училища и детски градини, освен за линейки, в спешни случай (Забранихме пушенето  по тротоарите край децата, време е да ги спасим от още по-вредната отрова - автомобилните газове).

image

Нужна е и забрана за движение на мотоциклети в чертите на града след 22 часа

Тази добра практика от преди 23 г., снижаваща шумовия фон, следва да се завърне. Няма нито един голям град в света, в който държавата и общината - безплатно (!), да осигуряват на всеки яхнал ламарина място за паркиране. Навсякъде се плаща и навсякъде влизат в последните 20-30 г. драконовски ограничения. Опитайте в кой да е западноевропейски град да качите автомобила си на тротоара, или да спрете на улицата под претекст, че общината не ви била направила “безплатно” място за паркиране. В градове като Токио дори е забранено да си купите автомобил ако нямате гараж, или дългосрочен договор за платен паркинг.

image

Безплатен паркинг строен от общината?!

Само в главата на днешния малоумен, нагъл, зле образован и зле възпитан българин може да се роди идеята всички които не му карат колата, да му плащат мястото за паркиране, да му строят безплатни паркинги и гаражи, със своите данъци! Да приемем обаче, че всички жители на град Варна  са съгласни данъците им да отиват за безумни автомобилисти качили тенекиите си по тротоарите и се започне бясно строителство на безплатните паркинги. Какво ще е нужно? Нужно е разрушаването на целия град - срутване на жилищата в гръцката махала и всички централни части за да се осигури място за колите.

image

Цифрите

Да приемем, че има 250 000 автомобила (толкова са според КАТ – регистрираните коли в града) и ако е нужно безплатно място за всеки от тях, то следва, да имаме площ в размер на минимум от 2000 км2 и то ако, автомобилите се редят плътно един до друг без разстояние по-голямо от няколко сантиметра. Тъй като, така подредени колите нито има как да се вкарват и вадят от гъсто редени паркинги, то тези 2000 км2 не биха стигнали и за 1/3 от автомобилите карани по тесните варненски улици. Ако примем, че общината реши с парите на всички ни да строи безплатни паркинги на етажи вкопани под земята или над земята то всеки от вас може да си направи простата сметка – имайки предвид, че най-ниската цена би била по € 250 на м2. Умножете тази цифра по 1 000 000 квадратни километра и пребройте парите в джоба си. А колко са 2000 км2.? Ами, цялата площ на град Варна  е само някакви си 168.692 км2 . Дори за половината, дори за 1/50 от тези коли, няма място в центъра на града. Цялото население на града е само 334 870 души, тоест, на един човек се падат средно по 0,746 автомобила. Ще отстъпите ли спалнята и детската си стая, за да може някой да паркира безплатно при нужда? А ще му платите ли паркинга или гаража? Аз не.

image

Точно по тези причина, кметства на градове като Лондон, Токио, Ню Йорк, Париж, Марсилия, Виена, Атина и много по-малкия като, жители от Варна, но по-голям по площ, град като Тронхайм (Норвегия) въвеждат мерки за ограничения, вместо да трошат трилиони евро за да задоволят прищявките на някой яхнал кола и смятащ, че поради този тази причина целият останал свят му е длъжен. Друг силен стимул за въвеждане на ограниченията освен здравето, безопасността, развитието на бизнеса в града и чистия въздух са и таксите които ще се събират със въвеждане на синята зона. Във Варна има регистрирани над 250 000 автомобила по данни на КАТ. Ако приемем, че дори само половината от тях, само веднъж в годината (само веднъж) платят по 15 лв. за влизане в сината зона, това прави приходи за общината в размер на 3 750 000 лв., пари с които могат да се изградят поне 3 детски градини в града (има липса на такива) или поне да се оправят изкъртените от паркиралите върху тях автомобили тротоари.

image

Приключвам с един коментар от неизвестен автор по повод искането за строежи на безплатни паркинги край Морската градина:

“Как могат онези "варвари" - гражданите на Виена, да живеят в града си без да имат огромни паркинги навсякъде? Как не са се сетили да бутнат Двореца на Императрицата (музей бил ... Глупости!), та да се ширне едно асфалтово поле? Никъде по света около парк не съм виждал специален паркинг. Има няколко десетки места за коли и толкова. В България непрекъснато се искат права за автомобилите и техните собственици. Защото са нагли и нахални. Все пак това е парк, улица, град, плаж... Нека варненци да се научат да си пазят и малкото останала хубост в града им.”

image

FOREX (ФОРЕКС), АКЦИИ, ФЮЧЪРСИ 



Гласувай:
4



1. анонимен - Софиянец
03.09.2012 18:01
Платена статия, елементарно написана от хора които нямат идея за какво иде реч.
Истината е, че синята зона е вредна за всеки един град, раково образование - стеснение на улици, задръствания, обикаляш докато намериш къде да паркираш и замърсяваш въздуха. Възможна е и се прилага в развитите градове в комбинация с по-евтино подземно паркиране но осигурени поне няколко хиляди парко места и двойно по-скъпо надземно. Всичко останало което се прилага в момента в България е подигравка с народа и пълнене на едни дебели сметки но за съжаление не общински. За справка синята зона в София генерира дневно около 100 хил. лв. оборот преди разширението, а Паркинги и Гаражи едва последните две години са на печалба над милион едва едва. А парата къде е?
Не правете тази грешка като в София Варненци, защото после сами ще си сърбате попарата!
цитирай
2. borsi - . . . . . Кой ми плаща бе охльо, че да ...
04.09.2012 03:43
анонимен написа:
.....

Кой ми плаща, че да отида да си взема парите? : Просто ми е омръзнало от дебили, които смятат, че колите им са по-важни от всичко друго. Пък и ти си от София. Гледай си вашия град и не се бъркай в другите държави отстоящи на 500 км. от вас.
цитирай
3. kass - В град, в който да се придвижваш с ...
04.09.2012 13:10
В град, в който да се придвижваш с автомобил е по-евтино отколкото с градски автобус, така ще е... Не знам за София и Варна, но в Пловдив нещата стоят така, едно тричленно семейство се придвижва - хем по-евтино, хем по-комфортно с автомобил, отколкото с градския транспорт.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: borsi
Категория: Бизнес
Прочетен: 5985869
Постинги: 957
Коментари: 3981
Гласове: 7086
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031