Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Постинг
04.09.2011 00:21 -
Филмите донесли най-високи печалби
Автор: borsi
Категория: Новини
Прочетен: 4553 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 18.08.2012 22:51
Прочетен: 4553 Коментари: 0 Гласове:
4
Последна промяна: 18.08.2012 22:51
Филмите донесли най-високи печалби
Ако филмовият бизнес прилича на някой друг, то може би най-близко до него е бизнеса с добив на петрол, при който от 8-10 забити в земята сонди, потича петрол само от една, но ако се е уцелило правилното място, добивите са такива, че останалите загуби добиват размер на джобни разходи. Но ако петролът не потече, то може да се бият сонда след сонда, разходите да текат, а приходите да са все някъде в далечното и изплъзващо се прекрасно бъдеще. Дори големите в бизнеса с филми в Холивуд знаят, че от 8-10 филма, ако 2 излязат успешни, то може би ще покрият загубите от останалите, а има и шанс да донесат добри печалби. И докато всеки е чувал за мегапродукции като Бен Хур, Междузвездни войни, Индиана Джоунс, Карибски пирати, Титаник, Хари Потър, Аватар и т.н., с вложените в тях милиони долари, то малцина са обръщали внимание на нискобюджетни продукции, но донесли космически печалби които превърнати в норма на печалба в % карат дори мегапродукциите да се червят от срам.
В 1999 г. Едуардо Санчез и Даниел Мирик заснемат почти любителски филм - "Проклятието Блеър". Филмът носи приходи от 250 милиона долара.
"Проклятието Блеър" разказва за студенти, които отиват в Мериленд с идеята да заснемат филм по местната легенда за "проклятието Блеър" и изчезнали хора и деца в гората. Героите се отправят в гората да снимат и не се завръщат. Година по-късно филмът, когото тримата са заснели случайно, е открит.
Бюджетът на "Проклятието Блеър" е само 22 000 долара, а самият филм е дипломна работа. Всеки долар вложен във филма се е върнал умножен повече от 11 450 пъти.
Една идея, която се е зародила в съзнанието на някой докато обядва, прави секс, лежи, пие бива, облекчава се, бива описана на листчета, салфетки, тоалетна хартия, в тетрадка, а после бавно се оформя и избистря, за да добие кристалния вид на сонда за пари, от която избликват приходи.
Например, абсолютният рекордьор Титаник с близо 2 млрд. долара приходи, заснет с бюджет от 200 млн. долара, е догонен от един скромен и нискобюджетен австралийски филм който е заснет само за 300 000 долара и то австралийски, в далечената 1978 година. „Лудия Макс“ – филмът с който Мел Гибсън до тогава сравнително неизвестен актьор пробива в киното.
През следващите 30 години филмът е донесъл 2 млрд. приходи от прожекции, касети, DVD, фланелки, авторски права и т.н. и поне до появата на "Проклятието Блеър" бе най-печелившия филм на всички времена.
Между света на мегапродукциите се пръкват филми снимани сякаш в гараж, с камерата на татко, гардероб от дрехите на баба и декори от стария хамбар. Въпреки това обаче те носят високи печалби на всеки вложен долар.
Подобен пример е “Числото Пи” от 1998 година
Бюджета на филма е 60 000 долара, като голяма част от него е набрана със 100 доларови вноски от приятели и роднини на режисьора. Филмът е сниман в Ню Йорк без никакви разрешителни, вследствие на което се е налагало винаги част от камерния му екип да стои в отцепление и да предупреждава за идване на полицията. За цялата снимачна група, храна готви майката на режисьора. Artisan Entertainment купуват филма след завършването му за 1 милиона долара.
Рекордьор обаче и в пряка конкуренция с “Проклятието Блеър” е филмът „Паранормална активност“ от 2007 година, чиито бюджет е по думите на създателите му е само 11 000 долара.
Филмът само първия укенд донася приходи в размер на 62 млн. долара. Сметнете сами за 1 вложен долар колко процента са печалбите, а приходите от него до сега са вече над 200 милиона долара!
След като потроши всички рекорди, естествено имаше и втора част "Паранормална активност 2” която обаче струваше вече 3 милиона долара и въпреки, че се представи също блестящо донася първия уикент “само” 41,5 милиона.
След успеха на филма Paramount решава всяка година да отделя 1 милион долара за създаването и развитието на микробюджетни филми като финансиране ще получават от 10 до 20 филмови проекта в размер не повече от $ 100 000.
И колкото и да е неприятна темата за някой, едни от филмите с висок процент печалба на вложен долар са и порнофилмите. В САЩ тези филми имат оборот от над 10-12 милиарда долара. В световен мащаб се предполага, че годишния оборот възлиза на над 20 милиарда долара.
За финал, ми се иска да добавя нещо – Някой от тези филми най-вероятно нямаше да излезе от хола на създателите си, или от студията откупила права за разпространението му, ако не бе улучено и времето на неговото създаване, според мен поне. Нещо изключително важно, защото хората се интересуват от различни неща в различни периоди от времето в което живеят, в икономическите закономерности които ги заобикалят. Просто нещата които ги вълнуват са различни. Излезли в някой други години, филмите в зависимост от сюжета си могат да бъдат както касови, така и пълен, но и незабележим провал.
FOREX (ФОРЕКС), АКЦИИ, ФЮЧЪРСИ
Ако филмовият бизнес прилича на някой друг, то може би най-близко до него е бизнеса с добив на петрол, при който от 8-10 забити в земята сонди, потича петрол само от една, но ако се е уцелило правилното място, добивите са такива, че останалите загуби добиват размер на джобни разходи. Но ако петролът не потече, то може да се бият сонда след сонда, разходите да текат, а приходите да са все някъде в далечното и изплъзващо се прекрасно бъдеще. Дори големите в бизнеса с филми в Холивуд знаят, че от 8-10 филма, ако 2 излязат успешни, то може би ще покрият загубите от останалите, а има и шанс да донесат добри печалби. И докато всеки е чувал за мегапродукции като Бен Хур, Междузвездни войни, Индиана Джоунс, Карибски пирати, Титаник, Хари Потър, Аватар и т.н., с вложените в тях милиони долари, то малцина са обръщали внимание на нискобюджетни продукции, но донесли космически печалби които превърнати в норма на печалба в % карат дори мегапродукциите да се червят от срам.
В 1999 г. Едуардо Санчез и Даниел Мирик заснемат почти любителски филм - "Проклятието Блеър". Филмът носи приходи от 250 милиона долара.
"Проклятието Блеър" разказва за студенти, които отиват в Мериленд с идеята да заснемат филм по местната легенда за "проклятието Блеър" и изчезнали хора и деца в гората. Героите се отправят в гората да снимат и не се завръщат. Година по-късно филмът, когото тримата са заснели случайно, е открит.
Бюджетът на "Проклятието Блеър" е само 22 000 долара, а самият филм е дипломна работа. Всеки долар вложен във филма се е върнал умножен повече от 11 450 пъти.
Една идея, която се е зародила в съзнанието на някой докато обядва, прави секс, лежи, пие бива, облекчава се, бива описана на листчета, салфетки, тоалетна хартия, в тетрадка, а после бавно се оформя и избистря, за да добие кристалния вид на сонда за пари, от която избликват приходи.
Например, абсолютният рекордьор Титаник с близо 2 млрд. долара приходи, заснет с бюджет от 200 млн. долара, е догонен от един скромен и нискобюджетен австралийски филм който е заснет само за 300 000 долара и то австралийски, в далечената 1978 година. „Лудия Макс“ – филмът с който Мел Гибсън до тогава сравнително неизвестен актьор пробива в киното.
През следващите 30 години филмът е донесъл 2 млрд. приходи от прожекции, касети, DVD, фланелки, авторски права и т.н. и поне до появата на "Проклятието Блеър" бе най-печелившия филм на всички времена.
Между света на мегапродукциите се пръкват филми снимани сякаш в гараж, с камерата на татко, гардероб от дрехите на баба и декори от стария хамбар. Въпреки това обаче те носят високи печалби на всеки вложен долар.
Подобен пример е “Числото Пи” от 1998 година
Бюджета на филма е 60 000 долара, като голяма част от него е набрана със 100 доларови вноски от приятели и роднини на режисьора. Филмът е сниман в Ню Йорк без никакви разрешителни, вследствие на което се е налагало винаги част от камерния му екип да стои в отцепление и да предупреждава за идване на полицията. За цялата снимачна група, храна готви майката на режисьора. Artisan Entertainment купуват филма след завършването му за 1 милиона долара.
Рекордьор обаче и в пряка конкуренция с “Проклятието Блеър” е филмът „Паранормална активност“ от 2007 година, чиито бюджет е по думите на създателите му е само 11 000 долара.
Филмът само първия укенд донася приходи в размер на 62 млн. долара. Сметнете сами за 1 вложен долар колко процента са печалбите, а приходите от него до сега са вече над 200 милиона долара!
След като потроши всички рекорди, естествено имаше и втора част "Паранормална активност 2” която обаче струваше вече 3 милиона долара и въпреки, че се представи също блестящо донася първия уикент “само” 41,5 милиона.
След успеха на филма Paramount решава всяка година да отделя 1 милион долара за създаването и развитието на микробюджетни филми като финансиране ще получават от 10 до 20 филмови проекта в размер не повече от $ 100 000.
И колкото и да е неприятна темата за някой, едни от филмите с висок процент печалба на вложен долар са и порнофилмите. В САЩ тези филми имат оборот от над 10-12 милиарда долара. В световен мащаб се предполага, че годишния оборот възлиза на над 20 милиарда долара.
За финал, ми се иска да добавя нещо – Някой от тези филми най-вероятно нямаше да излезе от хола на създателите си, или от студията откупила права за разпространението му, ако не бе улучено и времето на неговото създаване, според мен поне. Нещо изключително важно, защото хората се интересуват от различни неща в различни периоди от времето в което живеят, в икономическите закономерности които ги заобикалят. Просто нещата които ги вълнуват са различни. Излезли в някой други години, филмите в зависимост от сюжета си могат да бъдат както касови, така и пълен, но и незабележим провал.
FOREX (ФОРЕКС), АКЦИИ, ФЮЧЪРСИ
Джей Гулд - борсовият Мефистофел
Едва ли седмицата ще е спокойна за валут...
ЩЕ ИМА ЛИ ИЗНЕНАДИ НА ФОРЕКС ПАЗАРА
Едва ли седмицата ще е спокойна за валут...
ЩЕ ИМА ЛИ ИЗНЕНАДИ НА ФОРЕКС ПАЗАРА
Интересни и любопитни факти за злато
Част от най-добрите водещи - къде са те ...
ЗЛАТНАТА НАЛИЧНОСТ НА БНБ ОТ СЪЗДАВАНЕТО...
Част от най-добрите водещи - къде са те ...
ЗЛАТНАТА НАЛИЧНОСТ НА БНБ ОТ СЪЗДАВАНЕТО...
Няма коментари
Търсене